Kärleksmums...

Ja, idag har jag bakat kärleksmums.. Dom blev grymt goda!! Här är receptet på dom! Om ni vill ha det..


Ingredienser150 g smör
1 1/2 dl mjölk
3 ägg
3 dl socker
1 msk vaniljsocker
3/4 dl kakao
2 tsk bakpulver
4 dl vetemjöl

Glasyr
75 g smör
3/4 dl starkt kaffe
1/2 dl kakao
1 1/2 msk vaniljsocker
5 dl florsocker

Garnering
1 dl kokosflingor

Gör så här

Sätt ugnen på 175˚. Smörj och bröa en långpanna ca 30x40 cm eller lägg i ett bakplåtspapper.
Smält smöret, häll i mjölken och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt, gärna med elvisp. Sikta ner vaniljsocker, kakao, bakpulver och mjöl genom en sil. Tillsätt smör och mjölk och blanda allt till en jämn smet. Häll smeten i formen. Grädda i mitten av ugnen ca 20 min.

Glasyr: Smält smöret i en kastrull, tillsätt kaffe, kakao, vaniljsocker och florsocker och blanda väl.
Tag ut kakan ur ugnen, låt den stå en stund. Bred glasyren över den varma kakan och strö över kokosflingorna.




Så här blev dom!!



Mm... duktig jag är...

Har inte gjort så mycket annat idag. Bara tagit det lugnt efter att jag körde Felix till dagis. Idag fick jag på honom sina nya vinterstövlar. Dom skulle ut i skogen. Han är jätteknepig med nya kläder och han är alltid rädd för nya skor, haha lite gulligt. Men jag övertalade honom o sa att han kunde stampa i vattenpölar med dom på, och då fick jag sätta på honom dom!

Ikväll tänkte vi åka in till marknaden som är i Norrtälje, Felix kanske vill åka karusell med mig. Vi får se om han törs.



Molly fjutt i sin nya lila klänning...



Mammas andra älskling...



Mästerfotografen som tar kort på sig själv varje morgon med mammas mobil, haha!



Denna morgon tog han även en bild på sin syster som låg o sov.. hihi



Hej så länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0